A csírák fontossága

A csírák éltető erejének ismerete egyidős az emberiséggel.
Az egyiptomiak a csírázó gabonát a sírba, hallottaik mellé tették, a halál utáni újjáéledést jelképezendő.
Az 5000 évvel ezelőtti Kínából már írásos feljegyzések vannak arról, hogy a csírákra gyógynövényként tekintettek, ismerték például a szójacsíra görcsoldó, légzéskönnyítő, bőrtisztító hatását. Már a rómaiak is a természet újjáéledésének első jelének tekintették a friss hajtások, rügyek megjelenését, az éppen csirázó növénykék  fogyasztásával próbálták elűzni a hosszú téli hónapok után bekövetkező tavaszi fáradtságot. Innen származik a rügyterápia – a gemmaterápia – elnevezés is.

 

A kifejlett növény esszenciáját tartalmazzák, igen dúsak ásványokban, vitaminokban, enzimekben. A tudósok kimutatták, hogy ez az „életerő” a magokban rejtőzik, minden tápanyag, amelyre a csírából fejlődő növénynek egész életében szüksége van.
Ezeket az anyagok: a vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek, ballasztanyagok, enzimek, növekedési hormonok, illó olajok. Különösen a téli, télvégi hónapokban igen fontosak az ember egészségének megőrzése szempontjából, ilyenkor ajánlatos különféle magokat házilag csíráztatni, mert ezek egészségesek, ízletesek, ugyanakkor vitaminokban gazdag táplálékot szolgáltatnak. Fontos azonban, hogy a csíráztatásra szánt mag bio minőségű legyen!
Vegyszerrel kezelt (csávázott) vetőmagok csíráztatása étkezés céljából szigorúan tilos!

Csírázáskor a magokban eltárolt enzimek aktívakká vállnak. Ezek a fehérjék az anyagcsere katalizátorai, amelyek beindítják a szervezet kémiai reakcióit. A helytelen életmód, az egészségtelen táplálkozás, korunk civilizációs hatásai, a stressz, a zaj, a félelem, a teljesítmény kényszer, a betegségek sokat elvesznek a szervezet energiáiból, az egyensúly idővel felborul, és egyre nehezebben tudunk ellenállni a súlyos betegségeknek.
Az egészséges táplálkozás alapja a zöld étrend, az élő élelmiszerek fogyasztása.
A csírák kiváló forrásai az A, B-komplex, C, D, E, G, H, K, U vitaminoknak és ásványi anyagoknak. Bennük a kalcium, magnézium, foszfor, klór, kálium, nátrium, szilícium, szelén, jód mind természetes, azaz a szervezet számára legkönnyebben hasznosítható alakban vannak jelen. Még a kis mennyiségben elfogyasztott csíra is magas tápértékű eleme lehet napi étkezésünknek.

Tudta-e?

  • A csírák salaktalanítanak, a szervezet regenerálódását segítik;
  • A csírák 25 százalékkal több kalóriát tartalmaznak, mint a hús, de mégsem hizlalnak;
  • Nincs bennük zsír, koleszterin, antibiotikum, hormon, és teljes egészében emészthetők;
  • Azonnali energiát adnak;